top of page
  • תמונת הסופר/תמב"ס

האם הארי מגווייר שווה את הכסף?

כפי שחזינו בכתבה הקודמת שלנו על מדידת שחקני הגנה כבר לפני כשבועיים: מנצ'סטר יונייטד, שבעונת 18/19 הגנתה דורגה במרכז הטבלה או אף נמוך יותר בפרמייר ליג, רכשה את הארי מגווייר ב-80 מיליון פאונד, והפכה אותו לבלם היקר ביותר בהיסטוריה, תוך שהיא שוברת את השיא שנקבע בחודש הקודם על ידי יובנטוס, שרכשה את מתיאס דה ליכט ב-79.6 מיליון פאונד. נזכיר כי בשנה שעברה סירבה מנצ'סטר יונייטד לרכוש את השחקן בטענה שהוא יקר מדי...


מי אתה הארי מגווייר?


מגווייר נולד בשפילד, דרום יורקשייר, אנגליה, וצמח במחלקת הנוער של שפילד יונייטד. בשנת 2011 כאשר הקבוצה נאבקה נגד הירידה מהצ'מפיונשיפ (ליגת המשנה) רשם מגוייר הופעה ראשונה במדי הבוגרים, כאשר נכנס כמחליף במחצית השנייה במשחק מול קארדיף סיטי - ואף נבחר בסיום המשחק (שקבוצתו הפסידה) כאיש המשחק (man of the match). מגוייר המשיך לשחק עבור שפילד יונייטד בליגה 1 ושיחק בכל משחקיה בעונות 2011/12 (שנה בה נבחר לקבוצת העונה בליגה 1) ו-2012/13, וכמעט בכל משחקיה בעונתו האחרונה בקבוצה 2013/14.


יכולתו המרשימה של מגווייר, בוודאי ביחס לרמה הכללית בליגות הנמוכות באנגליה, גררה התעניינות מקבוצות בפרמייר ליג, וביולי 2014 הוא נרכש על ידי האל סיטי עבור 2.5 מיליון פאונד. הוא הושאל לויגאן בליגת המשנה למשך תקופה קצרה, בעוד קבוצתו האל ירדה ליגה בסיום העונה.


מגווייר חזר להאל, וביחד עם אנדי רוברטסון (אף הוא שחקן אלמוני יחסית באותם זמנים) הוא נטל חלק משמעותי ברביעיית ההגנה של האל, שדרסה את ליגת המשנה ועלתה חזרה לפרמייר ליג לאחר היעדרות של שנה בלבד. כושרו הטוב של מגוייר זיכה אותו במקום כמעט קבוע בהרכב של האל בפרמייר ליג בעונת 2016/17, אולם גם הוא לא יכול היה למנוע את ירידתה של האל לליגת המשנה בסיום העונה.


בעקבות הופעותיו המרשימות בפרמייר ליג, רכשה אותו לסטר סיטי ב-17 מיליון פאונד, והוא שיחק בכל 38 משחקיה בפרמייר ליג בעונת 2017/2018. כבר בסיום אותה עונה התעניינה בו מנצ'סטר יונייטד, אולם העסקה לא יצאה לפועל משום שהמחיר שדרשה אז לסטר היא "גבוה מדי" עובר יונייטד - כולנו רואינו איזה מחיר שילמה יונייטד בעונת 2018/19 כאשר החמיצה את המקום בליגת האלופות, בעונה הקרובה, בין היתר בשל הגנה שערותיית.


בין לבין נזכיר שבשנת 2012 קיבל מגוייר זימון לנבחרת אנגליה עד גיל 21, כאשר מאמנו הצהיר שהוא ניחן בבגרות ובקור רוח, ורשם בסה"כ 3 הופעות בנבחרת הצעירה. יכולתו, אופיו ונחישותו לא נעלמו מעיניו של מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט, אשר זימן את הבלם הצעיר לסגל הנבחרת באוגוסט 2017, למשחקי מוקדמות גביע העלם 2018, ומאז הפך לאחד מבלמים הקבועים בהרכב, במיוחד לאחר הופעות מרשימות ב-6 משחקיו בגביע העולם.


התחנות החשובות בדרך הארוכה שעבר מגווייר (כיום בן ה-26) מהתחלה צנועה לצמרת הפרמייר ליג:

הבלם היקר בהיסטוריה - אך האם הוא הבלם הטוב ביותר באנגליה?


ובכן, השחקן אכן עשה דרך ארוכה משפילד בליגה 1 (השלישית) ועד לצמרת הפרמייר ליג. ב-4 עונות האחרונות הוא הציג מספרים מאוד מרשימים לשחקן הגנה, כשהוא שומר על יציבות ברמת המשחק משנה לשנה (מקור הנתונים - WhoScored):

מדובר במדדים מרשימים ויציבים עבור שחקן הגנה, אולם לא כאלה שמפילים אותנו מהכיסא, בוודאי שלא ביחס למחיר הגבוה ששילמה עליו מנצ'סטר יונייטד.


ערכנו השוואה בינו לבין שחקן ההגנה היקר ביותר בהיסטוריה עד לפני חלון ההעברות הנוכחי, וירג'יל ואן דייק מליברפול, מלמדת כי ואן דייק (בן 27) טוב ממנו כמעט בכל פרמטר הגנתי:


comparison between Virgil Van Dijk & Harry Maguire, past 4 seasons in the premier league
ראש בראש - ואן דייק מול מגוויר - 4 עונות אחרונות

לסיכום


על אף שנדמה כי מנצ'סטר יונייטד שילמה יותר מדי עבור בלם מצוין, אך בוודאי לא הכי טוב בתפקיד, אני חושב שמדובר ברכש מוצלח:

  1. ראשית, משום שהגנת יונייטד הייתה מתחת לכל ביקורת בעונה החולפת כך שמגווייר בהחלט יהווה שיפור משמעותי.

  2. שנית, הוא יוסיף למשחק ההגנה של יונייטד נוכחות פיזית ושליטה באוויר, באופן שישלים את הרכש ההגנתי הנוסף של יונייטד בחלו ההעברות הנוכחי, ואן ביסאקה (גם על כך בכתבה הקודמת).

  3. שלישית, אולי 80 מיליון פאונד נשמע הרבה כסף, אבל לפספס מקום בליגת האלופות אפילו לעונה אחת, זה בדרך כלל הפסד ממון רב יותר.

מסכימים? לא מסכימים? נשמח שתשתפו אותנו בדעתכם.


120 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page