top of page
  • תמונת הסופר/תמב"ס

מאור בוזגלו – Should I Stay or Should I Go ?

עודכן: 29 ביולי 2019

האם בית"ר צריכה לחדש את חוזהו של מאור בוזגלו? הנתונים מעונת 18/19 הצביעו על תשובה אחת וחד משמעית - לא.


עם סיום העונה (18/19) הודיע אביו של השחקן (שבדרך כלל עושה הרבה יותר רעש מהתפוקה של בנו כשחקן) כי "תם הרומן בין מאור לבית"ר ירושלים", משל היה בנו מאהב נחשק הנפרד מאהובתו הנצמדת לרגליו ומתחננת שיישאר. בפועל – תם החוזה של מאור בוזגלו בבית"ר.


לאור הערכה והוקרה על תרומתו הרבה של השחקן לתוצאותיה המרשימות של הקבוצה על המגרש, הקבוצה הציעה שכר של 230,000 דולר נטו לעונה (אוהדי בית"ר מקווים כי מדובר בהצעה לעונה אחת בלבד, כפי שנראה השחקן לא מספק תמורה בעד האגרה). הצעתו הנגדית של סוכנו של השחקן הייתה דרישה מעט מוגזמת לחוזה "משדורג" לשכר של 500,000 דולר נטו.


מקריאה בין השורות של הדיווחים (למשל הדיווח המצוין של אתר ONE) נדמה כי המנהל המקצועי החדש בבית"ר (שחקן העבר יוסי בניון) לא מתרגש יותר מדי מהרעש, ותגובתה הרשמית של הקבוצה היא "קרה כקרח", ובעצם אמרו לסוכנו של השחקן: תבין, נכשלנו מקצועית, לשחקנים יש חלק בכך – כן, גם למאור - לכן לא נשדרג חוזים, היה שלום ותודה על הדגים.


סוכנו של השחקן הגיב בצניעות האופיינית, וטען שלבנו מגיע שדרוג כה משמעותי בשכר כי "בזכות מאור מכרתם אלפי מנויים". גם אם זה נכון, מדובר בנתון שמתייחס לשנה הקודמת, ובכל מקרה לא ברור מדוע כל הכסף ממכירת המנויים צריך להגיע ישר לכיס של השחקן, שמבקש כ-2.5 מיליון ₪ ברוטו לעונה – שווה ערך לכל ההכנסה מכ-2,500 מנויים. ברור שמדובר בצעד חסר כל הגיון כלכלי.


אין לי מושג אם בית"ר מעסיקה אנליסטים לפני דיוני שכר – אבל כדאי לה מאוד להיעזר בהם. עיון קצר בנתונים הרשמיים של מנהלת ליגת העל מצביע כי תפוקת הקשר בן ה-31 על המגרש לא רק שאינה מצדיקה שדרוג בשכרו, אלא גם אולי מסמנת שהגיע הזמן שהרומן אכן יסתיים והשניים ייפרדו כידידים. ניתחנו את תרומתו של בוזגלו למשחק ההתקפה של בית"ר בכל 90 דקות משחק והתוצאות מאכזבות:

"0.24 שערים, 0.36 בישולים, 1.08 איומים למסגרת והנתון המדאיג ביותר הוא גם החשוב ביותר - 0.78 מסירות מפתח (המסירה שהובילה לבעיטה לשער שלא הסתיימה בשער - שזו כמובן אשמת הבועט ולא המוסר)."

במלים אחרות, בוזגלו כקשר התקפי הצליח לייצר כ-2.5 איומים על השער בכל 90 דקות, מהם פחות ממצב אחד הסתיים בשער! זה נתון מדהים ומאכזב.

כאן יש מקום להפנות את השאלה למקבלי ההחלטות בבית"ר: האם קשר התקפי כמו בוזגלו שמצליח לייצר פחות ממסירת מפתח אחת למשחק מצדיק תשלום שכר כה גבוה? רק לשם ההשוואה לדור מיכה יש העונה כ-2.78 מסירות מפתח למשחק, נתון גבוה כמעט פי 4!

והתשובה לשאלה מהכותרת - I think you should go.

הערה וסיכום: אין לי שום דבר נגד מאור בוזגלו ואין ספק שכשהוא במיטבו הוא שחקן שאכן, כדברי אביו, אוהדים מוכנים לשלם כדי לראות, אולם הנתונים היבשים אינם מצדיקים את דרישות שכרו המופרזות מבית"ר.


עדכון לעונת 2018-2019: בית"ר ירושלים אכן לא חידשה את חוזהו של מאור בוזגלו. לאחר פלרטוט קצר עם מכבי חיפה, בחר בוזגלו לחתום בשכר מופחת בקבוצת הפועל ת"א, שם ינסה לשקם את תדמיתו ככדורגלן.

בונוס - השיר שנתן השראה לכותרת:





54 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page